Suc de cătină

suc de catin
Din 800 de grame de cătină am obținut 500 ml suc.

Este poate unul din fructele cu cea mai mare cantitate de vitamina C căreia i se adaugă vitaminele A, B, E, K, dar şi de fosfor, potasiu, magneziu, fier, beta-caroten, aminoacizi esenţiali, acizi graşi esenţiali . Poate că acesta e cconținutul care face ca acest fruct să fie util în creșterea imunității, sensibilitatea la infecții, hepatite, hemoragii interne și alte boli enumerate de Formula As.
Sucul proaspăt se obține din fructele de cătină de curând culese, care se spală cu apă rece . Se obține un suc gros, portocaliu la culoare, care se consumă în maximum 24 de ore de la preparare asta în cazul în care nu este destinat pentru alte scopuri cum ar fi siropul de cătină așa cum am făcut eu anul acesta.

5 thoughts on “Suc de cătină

  1. Şi eu obişnuiesc să beau suc de cătină dimineaţa în special în lunile de toamnă-iarnă!
    Mai fac şi cătină cu miere de albine. La un kg de miere de albină adaug un kg de cătină fructul întreg şi le amestec până se încorporează şi apoi iau câte două linguriţe dimineaţa!
    Ai o noapte liniştită, Ina şi un week-end de vis!
    Te îmbrăţişez cu mult drag! 🙂

  2. Draga Ina, de când traiesc în Franta, n-am vazut, n-am auzit de-acest suc, iar în USA nici atât… 🙂 Sunt convinsa ca trebuie sa fie delicios si sanatos…(rima voluntara!)
    – – –
    multumesc pentru popasurile-ti amicale la posturile mele, sanatate si-o zi senina, afar’s si-n suflet… Amicalement, Mélanie NB

    • Cătina e mai mult sănătoasă decât gustoasă. E vorba de fapt de bobițele alea mici și galbene.Sucul e recomandat mai ales celor cu boli hepatice ,pt întărirea sistemului imunitar, pe stomacul gol , 200 de ml. Mai am de completat la multe din posturile mele. Sucul l-am folosit pentru a face sirop din el în loc de clasicul borcan de cătină și miere de albine care se pune in ceai.
      Popasurile mele se datorează în primul rând peisajelor pline de albastru pe care le-ai împărtășit acolo, în rest .. recunosc mă chinui un pic cu franceza 🙂 .

Leave a Reply

